Het imposante kantoorgebouw ‘Bologna’ omvat in totaal circa 11.375 m² v.v.o. kantoorruimte en is prominent gesitueerd in het hart van de kantorenwijk Rokkeveen op de kantorenlocatie ‘Campus’. Bologna betreft een hoogwaardig multi-tenant complex voorzien van diverse voorzieningen waaronder een receptie en bedrijfsrestaurant. De ruime parkeernorm, de aanwezigheid van een NH hotel met conferentieruimte en winkelcentrum ‘Rokkeveen’ alsmede station Zoetermeer, maakt de ‘Campus’ een gewilde kantorenlocatie. Een aantal toonaangevende bedrijven zoals SBB, GDS Suez, Dunea, Nutricia, Engie, Centric en Ipse de Bruggen zijn reeds in de directe omgeving gevestigd.
Het kantoorgebouw bij Zoetermeer Centraal Station ligt op een eenvoudig bereikbare eersteklas locatie buiten het centrum, aan de rand van de Zoetermeerse wijk Rokkeveen. Deze ligt direct aan de Rijksweg A12, één van de drukste Rijkswegen van Nederland. U kunt er dus met de auto komen, voor de deur parkeren en direct aan het werk. Sinds Zoetermeer zich heeft ontpopt tot forensenstad, wordt deze omgeven door een indrukwekkende infrastructuur.
Bereikbaarheid:
Het kantoorgebouw is gelegen op een prominente zichtlocatie direct aan de A-12 (Den Haag – Utrecht v.v.) en kent hierdoor een uitstekende infrastructuur. Met het openbaar vervoer is het kantoorgebouw eveneens optimaal bereikbaar. Het station (trein, bus, RandstadRail) Zoetermeer is op loopafstand gelegen.
Beschikbaarheid:
Het kantoorgebouw heeft een totale vloeroppervlakte van circa 11.375 m². Deelverhuur is mogelijk vanaf circa 200m²!
Neem contact op voor de actuele beschikbaarheid.
De oppervlakte is gemeten volgens NEN 2580 .
Parkeren:
Op het naastgelegen parkeerdek en in de ondergelegen 2-laagse parkeergarage zijn circa 214 parkeerplaatsen voor de verhuur beschikbaar (parkeernorm circa 1:55 v.v.o.).
Opleveringsniveau:
De kantoorruimte is voorzien van onder andere:
– ruime representatieve entree (gemeenschappelijk);
– camerabewaking;
– 3 personenliften (13 personen);
– luxe toiletgroepen per verdieping;
– fietsenstalling (gemeenschappelijk);
– indeelbaarheid per 1,80 meter;
– kabelgootsysteem ten behoeve van data, elektra en telefonie;
– full service receptie inclusief representatieve receptiemedewerkers;
– bedrijfsrestaurant;
– hoogwaardig ingerichte vergaderruimtes, welke per uur, halve of hele dag te huur zijn;
– zeer hoogwaardige ICT infrastructuur inclusief glasvezelverbindingen en serverruimtes;
– wireless internet in vrijwel het gehele gebouw;
– huidige CAT 6 data bekabeling welke “om niet” door verhuurder wordt overgedragen.
Huurprijs:
€ 100,– p/m² per jaar te vermeerderen met BTW.
Huurprijs parkeren:
€ 750,– per parkeerplaats per jaar te vermeerderen met BTW.
Huurbetaling:
Per kwartaal vooruit te voldoen.
Huurprijsaanpassing:
Jaarlijks, zal per huuringangsdatum, voor het eerst 12 maanden na huuringangsdatum, de huurprijs worden aangepast op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Service- en energiekosten:
€ 40,- p/m² v.v.o. per jaar, te vermeerderen met BTW, cateringbijdrage € 11,– p/m² v.v.o. per jaar, te vermeerderen met BTW.
Leveringen en diensten:
In de servicekosten zijn onder andere de volgende leveringen en diensten inbegrepen:
– Onderhoud en periodieke controle van technische installaties en standleidingen;
– Onderhoud en periodieke controle van hemelwaterafvoer, goten en daken;
– Periodiek onderhoud van E- en W-installaties;
– Periodiek liftonderhoud en jaarlijkse liftkeuring door Liftinstituut;
– Periodiek onderhoud van riolering en standleidingen;
– Periodieke onderhoud van CV-installatie alsmede het verhelpen van storingen;
– Tuinonderhoud en onderhoud van parkeerterrein, fietsenstalling en bestrating;
– Glasbewassing;
– Gasgebruik inclusief vastrecht;
– Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;
– Waterverbruik inclusief vastrecht.
Huurovereenkomst:
Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) in januari 2015. Van deze huurovereenkomst maken deel uit de algemene bepalingen kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, welke op 17 februari 2015 gedeponeerd zijn bij de griffie van de rechtbank Den Haag en aldaar zijn ingeschreven onder nummer 15/21.
Zekerheidsstelling:
Bij ondertekening van de huurovereenkomst, zal huurder een bankgarantie of waarborgsom stellen ter grootte van drie maanden huurverplichting te vermeerderen met servicekosten en de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.
BTW-status
Verhuurder wenst te opteren voor een BTW belaste verhuur.
Huurder dient voor tenminste 90% met omzetbelasting belaste prestaties te verrichten. Indien huurder niet aan dit criterium voldoet, zal van rechtswege sprake zijn van een van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. In dit geval wordt de overeengekomen kale huurprijs, zonder de omzetbelasting, dusdanig verhoogd dat het voor de verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd.
Honorarium
Mocht door bemiddeling van Jacobus Recourt Bedrijfsmakelaars B.V. een transactie tot stand worden gebracht, dan zult u ons hiervoor geen kosten of courtage verschuldigd zijn.
Voor uitgebreide informatie en/of een bezichtiging:
Jacobus Recourt Bedrijfsmakelaars BV
Koninginnegracht 14K
2514 AA Den Haag
Telefoon: 070 – 364 68 01
Bovenstaande informatie is met zorg samengesteld en uit betrouwbare bron afkomstig. Ten aanzien van de juistheid ervan kunnen wij echter geen aansprakelijkheid aanvaarden. Deze informatie is uitsluitend bestemd voor geadresseerde. De informatie is geheel vrijblijvend en geldt slechts als uitnodiging om in onderhandeling te treden.