Koninginnegracht 5, 'S-Gravenhage
€ 230,- per m2 p.j
  • Status Beschikbaar
  • Object prijs € 230,- per m2 p.j
  • Adres Koninginnegracht 5
  • Postcode 2514 AA
  • Plaats 'S-Gravenhage
  • Totaal oppervlakte 1877 m2

Foto's

Omschrijving

Omschrijving object
De Koninginnegracht werd tussen 1828 en 1834 gegraven en de eerste bebouwing stamt uit ca. 1860. Het object op Koninginnegracht 5, met zijn bekende gevelbeeld, werd begin jaren 80 gebouwd in modernistische architectuur als onderdeel van herontwikkelingen in het gebied, waaronder de naastgelegen Bank Nederlandse Gemeenten.

Aan de achterzijde van het object is een binnenplaats met ruimte voor 7 auto’s. Dit terrein wordt ontsloten via een doorgang aan de achtergelegen Laan van Roos en Doorn. Deze binnenplaats wordt nog (deels) opnieuw ingedeeld een aangevuld met meerdere zitplaatsen.

Het nieuwe concept CLIQ Boutique Offices biedt kantoorruimtes aan die niet alleen imponeren, maar ook de ideale werkomgeving werkelijkheid maken. Kwalitatief materiaalgebruik, een oog voor detail en hoge dosis smaak zorgen samen voor een unieke en prachtige kantoorruimte met een persoonlijke touch. CLIQ Boutique Offices biedt ruimtes om te ontmoeten, samen te werken en prachtige dingen te maken.

Bovendien biedt CLIQ Boutique Offices services aan die uniek zijn voor een concept waarbij er flexibel een kleine kantoorruimte gehuurd kan worden. Er zijn al ruimtes beschikbaar vanaf 15 m².

Beschikbaar voor verhuur:
De totale oppervlakte bedraagt circa 1.877 m² v.v.o. (conform NEN 2580):

– Kelder: 307 m²;
– Begane grond: 430 m²;
– 1e verdieping: 376 m²;
– 2e verdieping: 376 m²;
– 3e verdieping: 376 m².

Deelverhuur is al mogelijk vanaf 15 m² v.v.o..

Bereikbaarheid
Aan één van de mooiste grachten van Den Haag vind je CLIQ Boutique Offices. De Koninginnegracht behoort tot de betere kantoorlocaties van Den Haag – oud Centrum en ligt om de hoek van het Lange Voorhout.

Door de zeer goede bereikbaarheid en de nabijheid van verschillende voorzieningen hebben diverse gerenommeerde organisaties en ambassades zich aan deze gracht gevestigd. Het object ligt tevens op een mooie zichtlocatie vanaf de Zuid-Hollandlaan. Het Station Den Haag CS is op 5 minuten lopen bereikbaar.

Via de nabijgelegen Utrechtsebaan is er een directe aansluiting op het Rijkswegennet (A4 Den Haag – Amsterdam, A12 Den Haag – Utrecht en A13 Den Haag – Rotterdam). De halte van tram 9 ligt op loopafstand en geeft directe verbinding met NS-station Den Haag CS en Den Haag HS.

Parkeren
Het object beschikt niet over eigen parkeermogelijkheden, echter is langs de Koninginnegracht
voldoende en betaalbare parkeergelegenheid aanwezig.

Servicekosten
De servicekosten zijn inbegrepen in de unitprijs. Hiervoor worden de navolgende diensten geleverd:
– dagelijkse schoonmaak van de gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing buitenzijde alsmede
binnenzijde gemeenschappelijke ruimten;
– digitaal beheer module in het gehele complex aanwezig;
– huur afvalcontainer, het afvoeren van huisvuil, inclusief het reinigingsrecht;
– onderhoud en periodieke controle van liftinstallatie(s);
– periodieke glasbewassing;
– basis internet;
– hybride receptiediensten;
– onderhoud en periodieke controle betaalterminals;
– onderhoud en periodieke controle PV-installatie dak;
– onderhoud en periodieke controle verwarmings-, koel- en/of luchtbehandelingsinstallatie(s);
– onderhoud en periodieke controle van noodverlichtingsinstallatie;
– onderhoud van de gemeenschappelijke verlichting;
– onderhoud en periodieke controle conference rooms;
– onderhoud en periodieke controle beveiligingscamera’s;
– onderhoud en periodieke controle koffiemachines;
– onderhoud en periodieke controle zonweringsinstallatie;
– onderhoud en periodieke controle van de automatische deurbediening;
– onderhoud buitenterrein en groenvoorzieningen;
– gebruikersheffingen;
– 5% administratiekosten over bovenstaande zaken.

Wijze van oplevering
De ruimtes worden in gerenoveerde (turn-key) staat opgeleverd, met onder andere de navolgende voorzieningen:
– volledig nieuwe kozijnen, triple glas;
– systeemplafonds, vloeren en buitenwanden zijn volledig vervangen met compleet lichtplan;
– alle pantry’s hebben een eigen WMF-koffiemachine en Siemens apparatuur;
– sanitair heeft Dyson Wash+Dry kranen;
– Eichholtz meubels komen terug in de algemene ruimtes en vergaderruimtes;
– verschillende lounges aanwezig binnen het complex;
– er zijn twee warmtepompen in het object en een volledige geupgrade luchtinstallatiesysteem;
– het object kent twee verschillende glasvezelnetwerken, Eurofiber en KPN, dus altijd hoogwaardig internet;
– hybride receptie/conciërge diensten;
– volledig geautomatiseerde deuren, welke bediend worden middels tag-systemen;
– per kantoorunit telefoon, met scherm met “open-functie” om kantoorbezoekers te ontvangen;
– 3 hoogwaardige vergaderruimtes met board, soundbar en microfoonoplossing.

Energielabel
Het object beschikt over energielabel A++.
Het energielabel is geldig tot 22-11-2032.

Additionele services
Tegen een additionele vergoeding kan huurder van de navolgende faciliteiten gebruik maken
– vergaderaccommodaties;
– catering mogelijkheden.

Huurtermijn
Vanaf 1 (één) jaar, met een opzegtermijn van 6 (zes) maanden.

Huuringangsdatum
In overleg.

Huurbetaling
Per maand vooruit.

Zekerheidsstelling
Bankgarantie/waarborgsom ter grootte van een bruto betalingsverplichting van minimaal 3 (drie)
maanden (huur, servicekosten en BTW), afhankelijk van de financiële gegoedheid van de huurder.

Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst op 1 januari 2025, zal de huurprijs worden aangepast conform de wijziging van de consumentenprijsindex (CPI) reeks “CPI-Alle Huishoudens” (2015=100), zoals dit wordt gepubliceerd door het CBS te Voorburg.

BTW
Verhuurder wenst te opteren voor BTW belaste verhuur. Indien huurder niet voldoet aan de criteria, zal er een nader overeen te komen percentage ter compensatie van de gederfde BTW worden vastgesteld.

Huurovereenkomst
De huurovereenkomst zal worden opgesteld conform de door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in 2015 vastgestelde ROZ model Huurovereenkomst KANTOORRUIMTE en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW met aanvullende bepalingen verhuurder.

Voorbehoud
Eventuele huurtransacties dienen ter goedkeuring voorgelegd te worden aan opdrachtgever c.q. eigenaresse van het object. Tot deze goedkeuring verleend is, zijn alle uitgebrachte aanbiedingen geheel vrijblijvend.

Courtage
Mocht door bemiddeling van Jacobus Recourt Bedrijfsmakelaars BV een transactie tot stand worden gebracht, dan zult u ons hiervoor geen kosten of courtage verschuldigd zijn.

Informatie
Voor uitgebreide informatie en/of een bezichtiging:
Jacobus Recourt Bedrijfsmakelaars BV
Koninginnegracht 5
2514 AA Den Haag

Bovenstaande objectinformatie mag niet worden beschouwd als een aanbieding of offerte. Indien u een aanbieding wenst, kan Jacobus Recourt Makelaars deze, na goedkeuring door opdrachtgever, op basis van specifieke gegevens verzorgen.
Deze informatie is met zorg samengesteld en uit betrouwbare bron afkomstig. Ten aanzien van de juistheid ervan kunnen wij echter geen aansprakelijkheid aanvaarden.

Scroll naar boven